söndag 19 september 2010

Tofflor igen

Hittade ett mönster på Drops på dessa tofflor. De var kul att sticka och på st nr 4 så snabbt gick det också, men är fortfarande inte nöjd, jakten på jultofflorna fortsätter.
Stora kärleken fyller år och har en enda önskan, Raggsockar. Tänk att det ska vara så himla tråkigt att sticka till de allra närmaste (jag erkäner...han har fått köpa flera par) Men för att göra det hela lite roligare kan man ju köpa raggsocksgarn..ifall.. kanske.. om jag hinner
Må gott

8 kommentarer:

Renée sa...

Fina grejer du gör... Erkänner oxå att det är trist att göra till de närmaste... Nu ska en vän till mig göra sockar till barnet mitt!

Rosenvante sa...

Håller med dig det är väldigt svårt med strumpor till de hemma. Förstår inte varför det är så?

VirkStina sa...

Vilka härligt höstiga färger!

Mia stickar sa...

Så fina sockarna/tofflorna blev!

Smycka sa...

Snygga tofflor! Gillar färgen, hösttofflor. ;)Härliga garner också. =o)

skapa och inreda sa...

Härliga tofflor i sköna höstfärger :)
Kram annika

Maritas Maskor sa...

Himla fina tofflor och garnet ser mumsigt ut i härlig höstfärg!
Men du Sunna... det ser ut som du redan har rätt mycket raggsocksgarn... :)

Cecilia sa...

Tofflorna ser jättehärliga ut, men är man inte helt nöjd så är man inte! Jag har stickat ett par som är mina favvo just nu, stickade i Incawool ett par JÄTTEstora sockor, så lång garnet räckte och sedan filtade jag i tvättmaskinen. De sitter gott och har lite hälkappa men är ganska öppna.