söndag 5 december 2010

Frusen Moses

Jag har alltid haft hundar med mycket päls och kunde inte förstå varför Moses skakade när vi var ute i minusgrader... är man fruktansvärd trög eller, snudd på djurplågeri. Stackarn har ju ingen päls och frös ju som en hund...Nåja, en halv förmögenhet fattigare är moses varm och glad och leker i snön igen.
Annars är julklappstillverkningen igång för fullt och jag har helt krasst konstaterat att i år hinner jag inte med, varför ska man börja så sent? Samma sak varje år...
Må gott

14 kommentarer:

Alexandra sa...

Vilken fin blogg Du har! Fladdermössen är verkligen häftiga & "Pricken över ièt" =) Må så gott!

IA Nyckelpiga sa...

Kan du inte sticka en kofta till Moses?

ellenkantarellen sa...

Häftigt förslag från IA, snacka om att kunna bli hur tuff som helst! Fin julklapp du har virkat, någon kommer att bli glad! Håller med om denna "juletidoptimism", man kanske ska räkna med att hälften av det man tror sig hinna kommer att bli av, kommer nog att se ut så för min del i alla fall! Julstämningshälsningar ifrån mig!

Mia stickar sa...

Ja du det där känner jag igen! Stövare har nog ungefärlikadan päls och fryser också som hundar!

Rosenvante sa...

Stackars Moses, tur att du fattade till slut så han kan få busa i snön.
Vilken söt lite docka du gjort.
Hinna med, jag börjar äntligen fatta att vi är i december nu. Har legat konstant en månad efter ganska länge, så här kan du snacka om att ligga efter. :)

Helena sa...

Det finns så ju hundtröjor, tygskor, mössor till hundar har jag sett. Men hjälper det verkligen? Vilken fin docka, med kvinnliga former och allt.

Astrid sa...

Fin docka. Fin julklapp förstås.
Tiden skenar. Inte bara i december.
Vi ser på fåren när det är för kallt. De kan gå ut om de vill men om det blåser och är kallt stannar de inne. Kanske skulle man sticka nåt åt dem av deras ull man norpat.

stickresan sa...

Skulle inte moses bli fin i en sådan??
http://stickebloggen.blogspot.com/2010/03/falska-flator.html

Mia sa...

Här är tillverkningen i full gång och varit länge, men kanske inte hinner allt jag tänkt ändå...Jag har ingen sladd till kameran så alla får vänta med bilderna från nya kameran, har snart 200 bilder i den, kommer bli en jobbig urladdning. Phu!
Jag är ledig onsdag, ska vi försöka åka på gympan om det är något! Kramar

Eva sa...

det är samma här när det gäller frysande hund
Elvis har ju så tunnt hårlag,så jag ska sy om täcket jag hade t min worsthe.....
Tänk att man aldrig lär sej det där om sista minuten.....:D

Margita sa...

Tack för att du tyckte om mina mössor

Anonym sa...

Va roligt att du hittade till min utlottning. . . Hoppas du har turen med dig. .

4U2 sa...

Så fin docka! Du har helt rätt, man hinner aldrig. Har vi för höga förväntningar av oss själva tro?

Samtal från min trädgård sa...

Det är precis så det är, man hinner inte, det är saker som jag har skjutit på i flera år, så nu tror jag snart aldrig att de blir färdiga...!