söndag 22 februari 2009

Morbror och jag och manlig kärlek




När man har problem ringer man pappa, jag har ingen, men jag har en hel hög reserver som jag älskar högt. Vid mitt stall har det stått ett stort träd som inte mådde bra, risken fanns att det skulle falla över taket. Jag ringde Morbror, min idol, han kom idag och ordnade allt. Så manlig och stark och istället för att säga,-jag har saknat dig, eller är allt bra, jag tycker om dig, har han fällt alla träd som behövdes, skruvat på min motorsåg så den funkar perfekt, filat på min kedja så den är vass som rakblad och kontrollerat att jag har en riktig hjälm och skyddskläder, är det inte underbart?Varm i hela hjärtat och lycklig av all omtanke ska jag bara sätta mig och njuta nu med en trevlig stickning.


1 kommentar:

Anonym sa...

det är väl omtänksamhet och familjekärlek
som heter duga.