onsdag 4 februari 2009

Pomatomus kal och kval



Ett av nyårslöften var ju att utveckla min stickning, lära mig nya saker och det här med mönsterstickning har varit en av önskningarna, Anna http://stickfrossa.blogspot.com/ på stickfrossa startade en kal i pomatomus, vilket mönster! Jag anmälde mig på vinst och förlust och TACK ANNA, hon hade en ängels tålamod att lära mig och här är resultatet.
Vad det blev vet jag inte riktigt, men det känns som det kvittar, jag klev över en tröskel och med lite vilja kan jag låtsas det är pulsvärmare.Nu har jag däremot massor av ideer på fler alster med detta mönster.Härligt. Ha det bra därute

3 kommentarer:

Anna sa...

Så roligt att du fixade mönster på engelska! Fortsätt med några mönster till så kan du det sen och du tänker inte särskilt mycket på om mönstret är på svenska eller engelska! Kämpa på och grattis till ditt stora steg framåt!

Veronica Tingvall sa...

Härligt jobbat!

Soili sa...

Jätte tjusiga pulsvärmare.Man ska inte ge sej.
Håller med om att engelska mönster är knepiga,men övning ger färdig,så vi kämpar väl vidare....eller hur??
Kram