lördag 27 juni 2009

Hö och award

Sommarens varmaste dag hitills har vi då tillbringat så här,
Vagn efter vagn med nypressat , doftande hö ligger nu på min höskulle för att torka ut den sista fukten. Känns i hela kroppen nu och solen har tagit rejält.


Den här utmärkelsen har jag fått av några av mina kära bloggkompisar, bla. sofias värld och rosenvante. jag blir så glad över era värmande ord. Jag önskar alla bloggare får denna så därför väljer jag inte ut några utan till alla er som läser det här säger jag Varsågod, den är till er.

3 kommentarer:

Eva sa...

Den tackar jag för ! tar den med mig för att den var så söt !
Jo men visst! är det för varmt att göra nått...
och de stackars djuren.......
de är ju ingen hejd på vädret heller,men det verkar som vår hetta ska söderöver o att vi ska få några grader svalare ??????? Kylrum skulle man ha...skratt !
Har försökt mej på en såm där virkad nåldyna,
sjukgymnastik för "peken",gick ganska bra,fasst lite ont fick jag,ska erkännas.
Är du ute och svalkar dej på Hojen ?
Tog en sväng i gårkväll,åh så skönt det var att känna vinddraget !!!!!!!!!!
Kram !

Ninni sa...

Ja det känns tråkigt. Kunde säkert fortsatt så att det såg lite konstigt ut på en mönsterrapport men då går man och stör sig på det hela tiden. Iaf jag :) Jag får sätta mig med det när jag sitter själv i lugn och ro nån dag och koncentrera mig. Du glömmer väl inte att smörja dig när du är ute i solen :)

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Ta in hö som är så svettigt, stickit och bösigt, men skönt när det är gjort och det luktar ju så gott på skullen!

Mönstret till ponchon jag har följt är garnstudios, men så har jag använt andra garner och färger. Stickfastheten är den sammma dock.