söndag 16 januari 2011

Pippimönster

19 kommentarer:

Astrid sa...

Fint att del med dig av mönstret! Tyvärr vill jag inte virka(undrar varför??) så det blir ingen pippi här.
Haha, det blir mer garn vid syfestivalen lite längre fram.....eller hur!!

skapa och inreda sa...

Jag gillar dina härliga pippidockor.
Snällt av sig att dela med dig av beskrivningen.
Kram Annika

Kristina H sa...

Pippi är bäst och dina dockor superfina! Jag blir riktigt sugen på att virka en egen eller två.

Anneli sa...

Vilka raringar! Sonen min ska precis börja på ett dagis som heter Villekulla så kanske skulle jag ta och virka mig några pippidockor, även fast jag är lite darrig på virknålen. :) Snällt att du delar med dig av mönstret!

Mia sa...

Tack för igår, det var trevligt! Vi gör snart om det hoppas jag. Måste prova denna docka hur underbar som helst. Kram på dej

Pysselmajorna sa...

Jättefina. Ska kanske ta o testa när man får lite tid över:)

IA Nyckelpiga sa...

Fina Sunna!
Tack för ett jätte-fint mönster.

ÄNGLASTINA sa...

Va fin Pippi du gjort, kul att virka med dig och få en alldeles egen.

Humlan sa...

Nu har jag varit och köpt garn som kan passa till hud. Efteråt var jag på gympa, så först nu efter att ha läst lite bloggar ska jag fortsätta på Pippis ben. Tack för hela det fina mönstret. Har du tänkt lägga upp något där vi kan visa våra Pippidockor eller ska var och en lägga ut på sin blogg?
kram Eva

Ninni sa...

Tack snälla rara Sunna. Vilken rolig docka att virka. Jag tror nog att det blir fler i min samling. Vad duktig du är. Jag gillar ditt sätt att skriva mönstret. Kortfattat och bra. Tack för du delade med dig av mönstret. Och som jag skrev innan. Jag hoppas verkligen att du samlar dina mönster och gör något av dem. Jag kommer stå först i kö att köpa din bok. Inom en snar framtid hoppas jag :) KRAM KRAM

Fiff sa...

What??! Hur har jag lyckats missa din blogg?? Mystiskt. Får ju hänga på direkt, så jag inte missar mer :-) Heja virkning!

Stick-kine sa...

Yes! Nu har jag också börjat. Ett och ett halvt ben är klara. Har valt bomullsgarn som jag tycker är bra att virka i. Tack för mönstret!

Astrid sa...

Oops..stackars dig!
Känns fånigt att klaga på små knutar nu....
Hoppas det går bra för dig när tejpen ska av!!

Margita sa...

Smygmaskvirkning är lätt och går fort lycka till!

Eva sa...

har inte kommit till skott ännu,men det blir. dom är ju så sööööta dina pippi:)
Du som virkar så mycket,jag letar efter en beskrivning på super söta virkade "dojjor,har lagt ut en bild på bloggen ,kika där så vet du vad jag menar....

Clara sa...

Åh vilka fina! Perfekt present till mina syskonbarn, tack för att du delar med dig!

Pixi sa...

NU är dockorna ihopsydda o gjort en klänning..men sugen på att göra pippitröjan med till dem ,har du nåt mönster till den ?? Kram kram =)

Maria sa...

Åååh, vad fina Pippidockor! Vad mycket fina saker du gjort :)

Kajsa Bergman Fällén sa...

Jag har just blivit klar med en Pippi. Nu tror jag kanske att jag ger mig i kast med pippitröjan om jag kan klara't, jag är bättre på att virka än att sticka :). Tack för mönstret och inspirationen! Min fyraåring älskar dockan, fast den var tänkt till mig själv och inte till henne :)