torsdag 17 mars 2011

Nu är jag en klok tant

Kolla in mina glasögon! Mina första!! Jag är skitsnygg!! Ser riktigt klok och mogen ut, fick en viss pondus och auktoritet, de som säger jag passar bra i dem svarar jag att jag har dem för syns skull...köpte tom. senilsnöre..passar min nya look..Tant!
Sigrid ville absolut vara med på bild och visa dom.
Kände ett visst lugn när jag sjönk ner i min fåtölj med brillorna på näsan och stickade raggisar till stora kärleken. Raggisar, glasögon,senilsnöre,rultig..allt man kan begära av en tant. Tillfreds på något sätt, nu är det accepterat. För att inte tala om hur bra jag såg maskorna..
(och när det ändå blev så dyrt att köpa glasögon,märktes det inte att en peng försvann åt ett annat håll) För det är jag värd!
Må gott

17 kommentarer:

Rät&Avig sa...

Nu ser du ju alla fina mönster i boken!
/Ann-Britt

Paradiset Kaos sa...

Det är konstigt vad ett par glasögon kan göra för synen ;-)

4U2 sa...

Jag måste ta av mig mina när jag stickar ... Häromdagen satte jag på mig ngt så dottra utbrast: "tantvarning! Fast, du börjar kanske bli tant nu ..?"
Vad gör man, skrattar förstås ;)

Rosenvante sa...

Välkommen i gänget. :)

Cecilia sa...

Det värsta med läsglasögonen är att jag får syn på hur ovårdade mina fingernaglar är, ser minsta smuts och annat...trodde inte jag brydde mig om sådant men tydligen. Lite grand i alla fall.
Men visst är det skönt att kunna se? Att kunna läsa på förpackningar och sånt!
Jag har ett dyrt par i senilsnöre och så har jag 5 (!) från apoteket som dräller runt och flyter upp när jag förlagt de riktiga...

mosteringalisa sa...

Välkommen till tantklubben!

Maria sa...

Grattis till glasögonen - snygga! Jag kan se dig för min inre syn: rakryggad och tuff. Ha en fin dag!

Surtanten sa...

Var stolt, det är tanterna som bär upp världen.
Yngre kvinnor gör nog sin del med, som träning inför att bli tant.

Mia stickar sa...

Välkommen till klubben! Klarade inte ens senilsnöre så det blev progresiva så de alltid finns på näsan när jag behöver dem!

Astrid sa...

Grattis till glasögon och bra bok(och vacker katt)
Tantvarning - nä, gumma låter bättre. Kom nu lilla gumman säger yngsta sonen till mig. Skulle aldrig svara om han sa tant :D

Mia sa...

Nu blir jag avundssjuk, jag vill oxå ha den boken. Snälla, ta med den imorgon, så vi kan glutta lite i den. Äntligen ska vi ses...

fale artut sa...

Du har absolut förtänat den fina boken! Jag har beställt tid hos optikern idag, jag vill också se klok ut, som Du!

sanna sa...

Så vacker Sigrid är.

Smycka sa...

Snygga bågar och söt kisse. Klart du är värd den boken! =o)

4U2 sa...

sv: ja, som tur är! :)

En annan Tant :) sa...

säger som flera innan....det är bara att sälla sej t skaran av "tanter",jag har dock inget senilsnöre,men skulle behöva för hjärnan har inte fattat att glasögonen ska me överallt
Kram!

svartanova sa...

Haha! Jag är också redan tant om det mäts i glasögon... Fast jag slarvar med att ha på mig dem. Kanske hjälper det mig extra vid handarbetet?

Ha en skön vecka!