måndag 1 augusti 2011

Rosor och bingo

För länge sen fick jag ett mönster av en bloggkompis ni säkert känner, Rosenvante, häromdagen när jag skulle ta fram det fick jag se lappen hon hade skrivit, -tänk på att mönstret är delbart med 12 så kan du göra vad du vill med det. Och voilà, det blev rosvantar i tjockt ullgarn, sju bröder, 48 m och st nr 4. Gick på ett kick och roliga var de, nu kan jag ju inte ta åt mig äran av mönstret eftersom diagrammet är lånat men visst blev de fina och jag ska döpa dem till bloggrosen.
Jag blev medbjuden på bilbingo, har aldrig testat förut men roligt var det och ni ser ju min vinst..400:- (redan upphandlat på garn). Det följer jag med på fler gånger.
Ha det gott

15 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Jag älskar Rosenvantes vantar. Dina blev ju jättefina!

Maritas Maskor sa...

Vilka jättefina rosvantar du har gjort!
Klart att det faller ära på dig också, även om diagrammet är en skänk :)
Och grattis till bingovinsten! När man någon gång får något så oväntat, så känns det ju extra okej att köpa lite garn, eller hur... :)?

Anonym sa...

Jättefina vantar! Bilbongo är kul men har faktiskt aldrig varit iväg i sommar.
Miastickar

Smycka sa...

Vad fina de blev! Bra med snabba arbeten ibland. ;)

Stick-kine sa...

Grattis - både till vinst och vantar!

Metta sa...

Så fina dina rosvantar blev! Tycker verkligen att du kan ta åt dig äran. Det viktiga är ju att man anger varifrån man fått inspiration och mönster.
Grattis till bingovinsten och vad passar bättre att använda pengarna till än garn ;)

Manduzana stickar sa...

Åh, riktigt fina!

Cecilia sa...

Fina vantar!

Annika GW sa...

Vilka fina vantar! Ja sommaren är ju snart slut! Så nu får man nog ( när man ser dina vantar) börja fundera på höstens kommande stickprojekt! / Annika

disa sa...

De vart superfina! =)

Mia sa...

Finfina vantar! Är du sjuk,vännen? Krya på dej!

Anette sa...

Jag har läst alla böcker av Karin B-H utom den sista. Dom är ju helt underbara tycker jag. Det är verkligen en författare att rekommendera.

Rosenvante sa...

Kul att du gjorde en egen variant av vantarna. Visst är det bra när man vet att det är delbart och man kan ändra o fixa som man vill. Jag körde mina på 48 maskor också. :)
När vi körde till Västervik i måndags trodde jag att jag körde förbi där du bor, för du bor väl ganska nära där? Men som jag skrivit till flera, adresserna hade jag ju hemma, så typiskt mig. Men du, finns det inga garnaffärer i Västervik? Tyckte jag gick gata upp o ner utan att hitta nån.

Anki sa...

Vilka vackra vantar! Och grattis till bingovinsten som blev nya garner!

Susilull sa...

Finfina vantar!
Och grattis - 400 spänn var ju ingen dålig vinst, kan man få härliga garner för :-)

Ha en fortsatt skön sommar!