fredag 12 mars 2010

Njutbar stickning

Efter ett flertal försök, desperata mail till Eval8 på tålamodspåsen, lusläsning av mönstret, sökning på google och alla andra tänkbara hjälper så bara satt det där. Pang! Det blev verkligen en Aha upplevelse för att sen bytas ut mot en ren njutning, vilket mönster Åhh Pomatomus här kommer jag!!!
Sen vill jag säga ett stort TACK till er som skickat mig denna vackra award. Jag är så himla dålig på att ta hand om den och skicka den vidare men är det någon som inte fått den får ni gärna hämta den hos mig. Nu ska jag krypa i uniformen och bege mig mot arbetet och där ska jag stanna tom. måndag morgon, men i min arbetsväska ska jag banne mig smyga ner en pomatomus, Det kan ju bli en ledig minut. TREVLIG HELG

17 kommentarer:

Cecilia sa...

På ren göteborgska; Gôtt när det funkar! Hoppas du får dina stunder att sticka vidare!

Renée sa...

Jag blir alldeles häpen när jag ser allt du gör... Lite avundsjuk blir jag allt.
Ge den lille vovven en kram från mig i efterskott!

Jullan sa...

Jag säger som du!! WOW! Håller just nu också på med ett par pomatussockar!!
Gratta din lilla vovve från mig också!
Trevlig helg!
Juliane

mikan sa...

Ja visst är Pomatomus fina.
Har själv gjort dom som benvaärmare.
Trevlig haelg

Eva sa...

så snyggt ! Tänk så glad man blir när allt faller på plats.........
Och ja! dom är godast nybakade !!

Maria sa...

Så bra att du fick till det!! Jättesnygga blir dom!

Sofia-Sobeide sa...

Så fint och invecklat det ser ut!!

Gittan sa...

Vilka jättefina sockor och vilket mönster, supertjusiga är de i alla fall.Ha en bra helg!

Rosenvante sa...

Så vacker den är. Har gillat mönstret sedan jag såg det första gången men jag har aldrig provat.
Hoppas du får nån ledig minut under helgen och kan njuta av stickningen.

ÄNGLASTINA sa...

Javisst har jag virkat för mycket,men det är så svårt att låta bli när man tycker det är roligt.Snygga strumpor,dom ser väldigt avancerade ut.Hoppas att du oxå har sol idag.

mosteringalisa sa...

Vad snygga dom är,skulle gärna prova själv men det är nog tyvärr överkurs för mig.
Trevlig helg!

VirkStina sa...

Pomatomus är bäst, snygga sockar!

Maritas Maskor sa...

Hej!
Vad bra att du har koll på Pomatomus nu! Då kan ju jag fråga dig när jag ska försöka mig på dem... Jag har köpt garn för länge sedan som ligger och väntar. Ska bli väldigt spännande att prova!!
Ha en fin helg, hoppas du har soligt och fint som vi!!

Linda sa...

Haha, visst låter det otroligt! En garnaffär 15 minuters bilresa bort som jag inte besökt!!! Men nu är det gjort och jag är nöjd! Det visade sig dessutom att min sambo kände ägarinnan sedan gammalt... :) (Dock visste han inte att hon hade just den affären just nu, så han är förlåten för detta) :D

Musseblomman sa...

Jaadu, potatismosmönstret är ju så roligt. Har också stickat en del av det.
Du får ännu en award av mej.. :)
Kramar!

Eva sa...

Du har fått en av mej oxå !

Kram!

Eva sa...

Du får en award av mej oxå!

Kram!