fredag 14 augusti 2009

Hoho, hoho

Det är dags igen, jag hörde ljudet. Nya djur i trädgården...vad är nu detta?
Jaha Harry Potters Hedwig som har fått unge, jaja visste väl att det var något magiskt med mitt djurträd. Diverse konstiga saker har ju dykt upp där i år.

På tal om Hoho, Jag har en guddotter som jag tänkte skulle få en skrållan i julklapp, Hittade dotterns på vinden, naken, hon behöver ju kläder på kroppen, är det någon som har någon bra mönstersida?



Sen får jag skämmas lite faktiskt, stickhjälpen + flera andra duktiga bloggare utmanade oss alla som kan sticka att bidra med så många yemenvästar som möjligt till en BB avd. i Vitryssland innan 31/8. Hur många har jag gjort? 1 st. skäms ska jag men här kommer mitt bidrag i alla fall.


12 kommentarer:

EvaL8 sa...

Hej. Vilka söta ugglor. Du ska se att det ordnar sig med kläder till dockan. Kram

Paradiset Kaos sa...

Otur att jag inte visste att du ville ha mönster till Skrållan för jag har under semestern gått igenom en massa gamla veckotidningar och där fanns det lite Skrållan mönster.
Hoppas du hittar några.

Soili sa...

Vilken väl bibehållen Skrållan .
Jag har en del mönster som du kan få.
Jag mailar till dej.

Eva sa...

Kika in på jarbogarn.se,under gartisst.beskrv.
klickar du på övrigahandarbetan.
Där finns det dock kläder.

Söta ugglor,är det fjälluggla ?

Kram !

Pixi sa...

Ja du behövwer inte skämmas ,du har iaf gjort nåt ,jag har inte gjort en enda...hmm ska fasiken göra det..så kan hon får bidraget nästa gång det e dax!! kram på dej o HOHO,tjit så söta uvarna blev!! =)

Mia stickar sa...

Oj så söt Hedvig är med sin lilla unge! Alla bidrag till stickhjälpen är ju något! En liten baby får ju bli varm!

Rosenvante sa...

Vilken härlig trädgård du måste ha, alla dessa ovanliga och gulliga djur som landar där. Vilken tur att du är så snäll mot alla också. Du behöver väl inte skämmas,,,, du har ju gjort en och det är jättebra det och förhoppningsfullt kanske du inpirerar någon till att göra en och den i sin tur någon att göra en och den i sin tur att göra en osv.

ÄNGLASTINA sa...

Oh, va söta dom e. Ditt träd är fantastiskt, där dyker det upp både det ena och detandra.

The Willow Fairy sa...

En är bättre än ingen. Hoppas du inspirerar flera att sticka en också så blir det fler.

Marie sa...

Grattis i efterskott! :)

Din trädgård är vekligen exotisk med alla djuren :) Tror att jag ska kika in när jag åker uppåt landet nästa gång :)

Söt liten väst. Tycker inte att du behöver ha dåligt samvete Du har ju bidragit med något.

Hoppas att helgen är bra!

á Eva sa...

jomen visst ! samlar jag till fler barnbarn..
fasst när dom kommer vet jag inte..Ler!
En kompis till mej har nyss blivit mormor till
ett tvillingpar flickor,dom ville ha stickade saker,eftersom ingen av dom stickar.
ska hitta på lite mera oxå innan jag träffar dom,dröjer nog ett par veckor.
Kram !

Anonym sa...

En är bättre än ingen, och du har ju gjort en massa fina djur istället. Skicka iväg ett par sådana också ihop med västen om det dåliga samvetet pockar på. Mina barnbarn skulle i alla fall bli överlyckliga om deras mormor kunde åstadkomma dylika skojiga fåglar att leka med.