fredag 28 augusti 2009

Stickdepression och ny kompis

Den här sötnosen har tyvärr bestämt sig för att flytta in i mitt stall. Jag får bära ut honom varje dag, Törs man bära bort honom långt? Vill ju absolut inte skada honom. Nu ska jag försöka sätta en grind framför stalldörren och se om han kan hitta sig en annan sovplats.
Annars lider jag av stickdepression känns det som. Jag stickar samma vantar hela tiden, samma sockar, enda variationen är skaftlängden. Jag har fastnat, hittar ingen inspiration. Vad gör ni? händer det er någon gång? Har ni några förslag på botmedel? Förutom choklad alltså för det har jag redan kommit på, känns i arbetsbyxorna nu sas. Usch idag var det illa, Kram alla

12 kommentarer:

EvaL8 sa...

Vi har en "kotte" på vår odlingslott ibland. Du kanske kan virka en amigurumi-igelkott. Vet inte om det finns något mönster men med lite lurvigt garn kan du säkert få ihop något. Choklad är aldrig fel för humöret. Kram

IA Nyckelpiga sa...

Sockor och strumpor har iallafall fina färger och mönster.
varför vill du inte ha kotten?
Fick du mitt mejl med dockkläderna? Dár finns väl lite inspiration.....
Ta väl hand om dej.

stickresan sa...

Det låter som du behöver en tur till en riktigt härlig garnaffär!
många kramar

ÄNGLASTINA sa...

Va söt han är, förstår att han det gott i ditt stall.Så som du föreslagit funkar nog bra.När jag inte kommer på något att göra så brukar jag surfa runt och se vad andra gör.På ravelry eller mönsterarkivet finns massa ideer.
Hoppas du kommer på något.

Eva sa...

söt kompis du fått! han gillar nog värmen i stallet.Medans jag hade Hästar så upptäckte vi en hel fam igelkottar i en tom spilta.
Du får åka till en Garnaffär el ut på nätet o surfa runt,annars kan du få lite jobb av mej.
Jag har stickat en mössa i Eskimo,som är en av de skönaste jag haft,så det blir nog flera
till julmarknaden.
Har du provat spetsstickade babysockorna.
Kram o trevlig helg !

Susilull sa...

Kram till dej!
"Såna där" dagar går som tur är över!!
Stickdepression hos mej yttrar sig ofta i att jag inte stickar alls. Jag gör en massa upplägg sådär på måfå för att prova nya saker, men sen händer det inget mer.

Söt lite kompis du fått i stallet, vet tyvärr inte hur man får dem att frivilligt flytta till annan ort. Flytta hela "boet"?

Rosenvante sa...

Men lilla gumman, förstår prrcis vad du går igenom. Fastna i lätta projekt bara för att nålarna ska få röra sig. Antingen får du besöka en bra garnaffär (du har ju solkustens spinneri ganska nära) eller så får du kolla runt på bloggarna och se om du kan komma på nått. (fast det är inte alltid så lätt att bestämma då heller). Angående lilla kotten, den ska du vara väldigt rädd om, det är bra att ha en kotte boende vid sig. Igelkotten är Gotlands landskapsdjur, visste du det. Vi är överlyckliga när vi har kotte på gården.

Soili sa...

Vilken gullig kotte.Den kanske förbereder för vintern genom att kolla lokaliteterna hihihi.....
Du har en liten överraskning i din mailbox.

svartanova sa...

Jag tänkte på dig idag, har nämligen fått för mig att jag skulle vilja sticka ett par stora sockar utan mönster att stoppa fötterna i till vintern, i stället för innetofflor. MEN: jag kan ju absolut inte sticka och och vill helst inte ha sticksiga strumpor. (löjlig som ett barn) Måste man sticka med fyra stickor eller finns det någon genväg? ;)
Du stickar ju flera par sockor i veckan, så jag tänkte be om råd från en expert. Jag har hittat ett garn som jag tror att jag skulle vilja använda, Drops Alaska, går det?

Ha en trevlig lördag!

svartanova sa...

Jag är också förtjust i att läsa böcker som det finns många av i en serie! Men fem böcker på sju dagar, det är inte dåligt! Den serien måste jag kolla upp! :)

svartanova sa...

Åh, nu såg jag alla dina tips till mig på sockar!
Tack snälla, snälla du! ♥ Det är guld värt att du som känner till olika svårighetsgrader hjälper mig att hitta rätt.
STOR KRAM,
Annelie

Karin Berg sa...

sockorna och vantarna är ju jättesnygga =) jag har nog hamnat i samma veva. Stickar bara sjalar och pulsvärmare just nu, fast jag tycker fortfarande att det är kul..