lördag 8 augusti 2009

Nöjd

Hittade en slående klisterlapp som jag köpte till min kära så....
det här blev resultatet, mängder av fynd och blåsor på fötterna.

Lite kul hantverk under vägen fann vi också. Det här är en vädergubbe. Vid vackert väder har han en viss kroppsdel som pekar uppåt och vid dåligt väder hänger den ner..



Givetvis måste man snoka reda på lite trevliga garnaffärer också och denna butik hittade jag i Falkenberg. Jättetrevlig personal och fynd fanns även där. Återkommer om dem.


Färden tog oss sedan till Jönköping där Elmia hade mässa för arbetshästar. Vi fick skåda många fina ekipage.





Resan avslutades i Gränna. Otroligt vacker hamn, god mat och mängder av polkagrisar.




7 kommentarer:

Rosenvante sa...

Du det där var en för härlig skylt. Fick visst en reaktion som hette duga. Det var ingen dålig utflykt du fick. Härligt

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

TACK!!!! Ska genast åka till Falkenberg (tar mig ca 30 min) och min bil ser också ut så där när jag är i ullared och ändå bor jag bara 7 mil bort :)
Vilken häftig resa ni har varit på :)

Anonym sa...

Undrar om vi möttes på vägen idag, eller kanske åkte efter varandra? Vi passerade också den där gubben - vid tolvtiden - men jag hann aldrig fatta vad pinnen han höll i näven var till för (korkad eller..?)för det gick nämligen fort, fort förbi. Svågern körde, havet väntade - och jaktklädesbutiken i Falkenberg stängde kl ett.

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Japp, jag betalar med Paypal, nästan enda sättet att betala.
Väldigt smidigt och kul att handla där, enda nackdelen är att det tar så lång tid att levereras ;)

Smycka sa...

Den skylten var fin! Och många fynd blev det såg jag! *hihi* Gubben låter rolig. *s* Fina stockrosor också, eller är det någon annan blomma? Klart man måste in i en garnbutik när man är på främmande ort! Kan ju hitta något som man inte har hemma ju.... Kram =o)

Eva sa...

Du har verkligen varit på en fynd"tur"...
väderpinnar kan du göra själv av en grankvist.
kan förklara mera sen om du vill..
men vist är dom rolig.
fina bilder. för att inte tala om skylten till din kära......ler !
Är inte så bra på diagram jag heller,men vad gör man inte när sonsonen kommer och vill att farmor ska sticka mössa o vantar med döskallar på,
I dag blir det en badtur,älste sonen med familj ska oxå med.en riktig familje dag m.a.o.
Muddarna är snabbstickade.
Just nu håller jag på med halvvantar o sockar
passar bra i värmen ...heller hur ?
Kram från Norr !

svartanova sa...

Åh, vilken härlig resa! Ullared är så himla bra.

Både klisterlappen och vädergubben var roliga! :)