måndag 10 augusti 2009

Några av semesterfynden

Hittade lite smått och gott under vår resa, givetvis. Jag är bara dödligt kär i dessa stickor, vilken fröjd att arbeta med dom. Var tvungen att provsticka dem samma kväll med ett billigare sockgarn jag fyndade för 30:- för 2 hg.!! Det vita är ett tjockare ullgarn typ eskimo, ljuvligt mjukt och skönt och gav en hel del inspiration.
Dessa knappar ska jag ha i min Tant kofta kofta, ska sy i några redan nu,

Lite blev ju också gjort under resan. kan ju inte sitta och rulla tummarna i bilen eller på kvällarna. Koftan i barnstrl. är stickad uppifrån och ner. helt suveränt mönster.



Och sen väntade ju ett litet paket hemma också från Tradera. Brunt och rosa, blev jättenöjd med färgkombinationen. Återkommer med ytterligare lite fynd, nu mot skogen, Må gott


9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Inga dåliga fynd du gjort och hunnit med att göra. Bara älskar dina knappar, hur läckra som helst. Antar att lyckan i skogen blev stor också, du verkar ju ha flyt där.

Pixi sa...

Oh vad härliga färger du hittat o snygga knappar..Koftan du gjort e det den du har mönster på sen innan?? Kram kram =)

Mia virkar sa...

Det är bara så kul när man fyndar och dessutom ha ett paket som ligger och väntar när man kommer hem är inte helt fel.Jag bara älskar din flamingokvartett du virkat.

Eva sa...

Inte illa pinkat....Ler !
vilka härliga garner och knapparna gillar jag skarpt.Man känner sej så nöjd när man gör fynd eller jur ?Håller med dej fullstänigt om stickorna,håller på att samla på mej div sorl.
rundstickorna är suveräna oxå när det är utbytbara kablar.
Kanse blir det en halsduk m knappar av Eskimo??

Kram !

svartanova sa...

Super charmiga knappar! Och brunt och rosa är verkligen snyggt tillsammans!

Och apropå att sprida saker omkring sig, så förstår jag dig precis. Min sambo vill ha en kikare ligga framme, men jag plockar in den så fort den kommer fram. inte alls samma regler gäller som för mig, som har belamrat ett helt matsalsbord och alla stolar. Tur vi inte har gäster så ofta... ;)

hoppetossa sa...

Vad trevligt med lite fynd!!! Härliga knappar. Kul att höra att man inte är ensam om att virka i bilen:)

Smycka sa...

Jättehärliga och roliga saker! Härliga färger på garnerna, rolig form på knapparna och alstrena var jättefina!

Kram =o)

svartanova sa...

Adlibris är verkligen fin-fint. :)

Mia stickar sa...

Vilka läckra knappar! Vad är det för stickor?